Naar content
Trending apps
  • Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch

  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

Trending games
  • Super Mario Run

  • RollerCoaster Tycoon® Classic

  • Bully: Anniversary Edition

  • Paper Wings

  • Pokémon GO

Trending smartphones
  • Huawei Mate 10 Pro

  • Huawei Mate 10 Lite

  • Google Pixel 2 XL

  • Nokia 8

  • LG V30

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

  • ASUS ZenPad S 8

  • ASUS ZenPad 8

'Wat doe jij daar'

Snapchat rolt Context Cards uit, meer informatie over een locatie

· 11 oktober 2017

Het is oorlog tussen Snapchat en Instagram en het lijkt erop dat Instagram aan de winnende hand is. Maar Snapchat slaat terug met weer een nieuwe functie, Context Cards. Deze geven meer informatie over de locatie waar een Snap gemaakt is.

Snapchat Context Cards

Apps zoals Instagram en Snapchat worden vaak op een bepaalde locatie gebruikt. Dat kan een kroeg zijn of een restaurant, club of een evenement. Op Instagram Stories kun je aangeven met een sticker waar je bent en daarmee de locatie  en de daar genomen foto's bekijken.

Snapchat introduceert nu Context Cards om de gebruiker van Snapchat meer informatie te geven over een locatie waar de Snap is opgenomen. Wanneer ik bijvoorbeeld naar een restaurant ga en daar een Snap deel met mijn volgers in Stories, kan daar onder in het beeld de naam van de locatie verschijnen.

Door naar boven te swipen krijg je kaarten met informatie (Context Cards) over de locatie waar de Snap is genomen. Deze informatie bestaat uit de adresgegevens maar ook informatie van apps zoalds TripAdvisor en Foursquare. Hiermee kom je snel meer te weten over het restaurant.

Verder kun je vanuit deze Context Cards ook een tafel reserveren in of een Uber bestellen. Ook hiervoor gaat Snapchat een partnership aan met bedrijven zoals Open Table en Uber.

Snapchat Context Card

Commercieel

Naast dat de informatie voor de gebruiker erg nuttig is, heeft het natuurlijk ook voordelen voor Snapchat zelf. De grootste groep gebruikers van deze applicatie is tussen de 17 en 24 jaar oud en dat is een generatie die moeilijk te bereiken is door bedrijven.

Doordat er nu locaties herkend worden in Snaps, is het voor bedrijven interessanter om te gaan adverteren in en rond Snapchat. Zeker ketens als McDonalds, Starbucks, H&M et cetera kunnen gebruik maken van deze Context Cards om hun potentiële klanten te bereiken.

Volgens het blog van Snap is deze functie al live. Een snelle blik op onze Snapchat-tijdlijn leert ons dat de functie ten tijde van het schrijven van dit artikel nog niet live was in Nederland.

Bron: Blog Snap

De nieuwste artikelen over Snapchat

'Google wilde Snapchat voor 30 miljard dollar overnemen'

Snapchat introduceert Snap Map, locatie delen met vrienden

Essential Phone via Snapchat in het wild gespot

Snapchat Spectacles nu beschikbaar, dit moet je weten

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Beste aanbiedingen voor de Samsung Galaxy S8

Reacties (4)
Bezig met laden van reacties...