Naar content
Trending apps
  • Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch

• Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

• Bully: Anniversary Edition

• Paper Wings

• Pokémon GO

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 8 Sirocco

• OnePlus 6

• Xiaomi Mi A1

• Samsung Galaxy S9+

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

Buzzz

Buzzz

• Lid sinds 06 mei 2011
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2011
  • 08:45

Help !!!

Ik ben al een dag bezig om apps te downloaden op mijn donderdag gekochte archos 5 it. Maar bij bv androidzoom krijg ik (op mijn pc) een verbindingsfoutmelding en bij bv androidmarket krijg ik, nadat ik me geregistreerd en ingelogd heb, de melding Er zijn geen Android-telefoons gekoppeld aan dit account. Meld u aan met een ander account.

Dus mijn vraag: waar kan ik met mijn archos 5 it apps downloaden (ben zeer geinteresseerd in aldiko). Of kan dat alleen maar rechtstreeks via wifi (dan zou ik echt naar de mac moeten, want wij hebben thuis (nog) geen draadloos internet)?!

Groetjes, Esther

Bewerkt (7 mei 2011 08:45)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2011
  • 13:51

Lastig probleem.
Als je apps vanuit het net op je Archos wilt installeren, heb je een file manager nodig op je Archos. Helaas is dat ook een app en hoe krijg je die erop als je niet in de markt kunt.

Misschien heb je een mobieltje (android of iPhone) welke je kunt gebruiken als een wifi hotspot? Dan kun je met je Archos via die hotspot inloggen op het net. Of anders inderdaad naar de Mac. Het is best mooi weer voor een milkshake. Ennieweej, zo'n file manager moet je eerst op je Archos zien te krijgen (Linda of Astra bv). Als je die er eenmaal op hebt zitten kun je op het web opzoek gaan naar legale apk's van de programma's die je wilt hebben. Die apk's zet je dan op je Archos. Vervolgens open je de file-manager (= soort van windows verkenner). Daarin zoek je de apk's op en klik je ze aan. Dan zullen ze geïnstalleerd worden (volg het menu).

Ik kan je Aldiko niet aanraden op je Archos 5it. Ik heb zelf ook een Archos 5it en Aldiko werkt niet goed. Naarmate je verder in het boek komt verschuiven de letters elke pagina steeds iets verder naar links, met als gevolg dat je op een gegeven moment de letters links op de pagina niet meer kunt lezen. FBreader werkt veel beter op de Archos 5it.

Deze kun je op de pagina van FBReader downloaden: FBReader apk.

Groeten…

PS: als je toch bij de Mac zit, kun je daar natuurlijk ook FBreader gelijk uit de markt trekken.

Bewerkt (7 mei 2011 13:51)
Buzzz

Buzzz

• Lid sinds 06 mei 2011
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2011
  • 14:14

Duidelijk verhaal. Jammer voor mij, zoonlief slaapt en dochterlief speelt buiten, dus een milkshake halen zit er niet in voor mij.

En als ik nou bij vrienden via hun draadloze internet verbinding kan maken, heb ik dan nog wel een file manager nodig?! En welke site kan ik het beste gebruiken om apps (FBReader en spelletjes zoals bejewelled) uit de markt te trekken, op mijn archos te zetten?! En wat houdt AppsLib precies in?! Oh en zo heb ik nog veel meer vragen, maar die komen later wel.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes, Esther

Bewerkt (7 mei 2011 14:14)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2011
  • 15:12

Als je een draadloze internet verbinding hebt heb je in principe geen filemanager nodig. Maar om echt het maximale uit de Archos te halen zou ik wel zo'n app installeren.
AppsLib is een markt (net als de originele Android market) waar je apps kunt downloaden (via Wifi). Deze is echter niet zo uitgebreid als de Android market. De Android market is wel te installeren op je Archos maar dan heb je weer die filemanager nodig en een illegale android market app waar ik je hier dus niet mee mag helpen.

Dus: het makkelijkst is het om apps te downloaden via AppsLib welke standaard op je Archos is geïnstalleerd. Daar heb je dan wel een internet verbinding voor nodig. Of dat bij je vrienden is of bij de Mac of gewoon thuis maakt niet uit. Op AppsLib is ook Jewels wel te vinden. Dat is een clone van Bejewelled. Ook populaire spelletjes als Angry Birds, NinJump en Bubble Blast zijn daar gratis te downloaden. Daarnaast staat ook FBReader in de AppsLib.

Wil je gewoon apps op je computer kunnen downloaden en installeren heb je een file manager nodig op je Archos.

Groeten…

Bewerkt (7 mei 2011 15:12)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2011
  • 18:22

Ik ben even aan het klooien geweest met mijn Archos en heb zowaar een oplossing gevonden (denk ik).

Als het goed is staat er in de app-drawer al een file-manager (nooit geweten). Dat betekent dat je de gedownloade apk's naar het geheugen van je Archos kunt kopiëren met je computer. Daarna die file manager (Bestandsbeheer) openen. Het bestand opzoeken in het geheugen en aanklikken.

Dus: Die FBReader (als voorbeeld) downloaden op de computer > de Archos aan de computer hangen en kiezen voor “koppelen” > mapje maken in de root met een makkelijk te onthouden naam (bv Apps) > daar de apk naar kopiëren. Daarna de koppeling met de computer opheffen > bestandsbeheer openen > mapje Apps opzoeken en openen > FBReader aanklikken.

Groeten en succes…

Bewerkt (7 mei 2011 18:22)
Buzzz

Buzzz

• Lid sinds 06 mei 2011
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2011
  • 19:11

Wauw super bedankt zeg, ik ga vanavond eens klooien zeg maar.

Groeten, Esther

Bewerkt (8 mei 2011 19:11)
Buzzz

Buzzz

• Lid sinds 06 mei 2011
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2011
  • 12:20

Nou het heeft even geduurd, maar het is gelukt. Gewoon via een draadloos netwerk van familie. Maar ik heb er meteen een heleboel spellen op gezet en FBReader en een boek (die deed het niet op de nintendo ds van dochterlief en op de archos wel).

Ga me nu verdiepen in de musthave apps en dan maar een keer bij vrienden of de mac downloaden. Iemand nog tips voor musthave apps?!
En welke micro sd kaart moet er in, qua merk en ruimte?!

Groetjes, Esther

Bewerkt (16 mei 2011 12:20)
esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3764
  • Reputatie 40
  • 16 mei 2011
  • 12:40

Topic verplaats naar juiste forum

Bewerkt (16 mei 2011 12:40)

AW Forum Queen voor het leven

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren