Naar content
Trending apps
  • Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch

• Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

• Bully: Anniversary Edition

• Paper Wings

• Pokémon GO

Trending smartphones
  • OnePlus 6

• Xiaomi Mi A1

• Asus ZenFone Max Plus

• OnePlus 5T

• Samsung Galaxy A8 (2018)

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

SmartFix

SmartFix

• Lid sinds 07 februari 2017
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2017
  • 14:35

Hallo, ik denk dat ik hier een oude klacht meld, mijn excuses daarvoor.

Ik heb een LG G3 D855 waarvan het scherm steeds uitvalt. Beter gezegd, de telefoon valt uit. Zowel op Android 5 als op 6 blijft ie dat doen. Soms kan ik de telefoon opstarten, maar na enkele minuten gaat ie uit. Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik dat kan oplossen? Zou geweldig zijn. Alvast bedankt.

Aanvulling: merkwaardig feit is dat de telefoon meestal opstart nadat de batterij er uit is geweest. En bovendien meld LG PC Suite dat er 0 gb geheugen is. Zou daar de fout zitten?

Bewerkt (7 februari 2017 14:40)
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 5388
  • Reputatie 250
  • 7 februari 2017
  • 19:16

Heb je al eens een andere accu geprobeerd, random reboots wil wel eens een oorzaak zijn van een slechte accu.

Of check of de accu goed contact maakt met de polen in het toestel een beetje wiebelen met accu en dan kom je er snel genoeg achter.

Of plaats een klein papiertje in de lengterichting van de polen achter de accu zodat hij goed contact maakt, wees daar wel voorzichtig mee de contactjes kunnen zomaar afbreken.

Bewerkt (7 februari 2017 19:24) | extra info toegevoegd
Alexiaomi

Alexiaomi

• Lid sinds 28 december 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2017
  • 19:54

Ik heb nog geen nieuwe accu geprobeerd, dat zou ik kunnen doen. Maar ik denk eerder dat er een fout in de software zit of het scherm. Ik was niet duidelijk. Het scherm gaat uit, maar de telefoon staat aan. Er zijn namelijk geluiden en het led lampje geeft groen en blauw licht. Maar zelfs na een factory reset, een upgrade naar Android 6 blijft het scherm uitvallen.

Ik heb nog niet geprobeerd om er twrp op te zetten en een andere rom (als dat kan), maar is dat een optie?

Met recovery van LG kan niet veel, alleen een factory reset. beetje jammer. Ik heb gelezen op het internet dat veel LG G3 toestellen dit probleem vertonen. En een oplossing heb ik nog niet kunnen vinden. Daarom mijn gedachte om er een andere rom op te zetten. Welke weet ik niet. Cyanogenmod gaat ermee stoppen. Jij nog een tip? Eerst een nieuwe accu proberen om dat ui te sluiten. Of zou vervanging van het scherm ook een oplossing kunnen zijn? Die zijn wel 43 euro in China, best duur. Scherm + frame dan.

SmartFix

SmartFix

• Lid sinds 07 februari 2017
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2017
  • 20:24

Alexiaomi is een alter ego van mij SmartFix.

De accu zit trouwens strak in het frame en de contactjes zijn goed. Dat is het probleem niet.
Ik denk toch of scherm (digitizer) kapot of een softwareprobleem.

Wie herkent dit probleem en heeft een oplossing waarmee de LG G3 het doet zoals hij het moet doen?

geisho

geisho

• Lid sinds 10 april 2017
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 10 april 2017
  • 09:58

Hallo

Ik had een probleem met mijn LG G3 dat vanaf zo'n 6 maanden geleden begon
De extra MemoryCard verloor steeds de verbinding (unexpected disconnect)
Volgens verschillende fora/forums zou het liggen aan de geheugenkaart(en) maar daar had ik al zo'n mijn twijfels bij…

Vorige week ineens was de telefoon helemaal UIT, zomaar…
Probeerde m aan te zetten maar helaas, niks.
Batterij eruit en erin en heel even het LG-logo door weer meteen uit te gaan.
Dit ben ik blijven proberen en op een gegeven ogenblik kreeg ik na het LG-logo een Blue Screen
Verder niks.

Toen ik thuis was, de telefoon in de koelkast gelegd (15-30 minuten)
Telefoon ging weer iets verder maar nog niet goed
Toen zelfs 15-30 minuten in de vriezer gelegd, héél even werd het home-screen zichtbaar om meteen weer uit te gaan.

Ik had ondertussen op internet al gezocht naar vergelijkbare problemen en oplossingen.
1 daarvan was de telefoon openmaken en het printplaatje verhitten door middel van een hete föhn (een normale föhn zal niet heet genoeg zijn…)

Dat bracht mij op het idee om daarop door te gaan.
De telefoon heb ik opengemaakt (13 schroefjes)
De printplaat heb ik los gehaald, je moet hiervoor een 4-tal platte contacten los wippen (platte schroevendraaier(tje))
Dan zit er ook nog 1 wit koperdraadje, dat je los moet halen,
(Let op, deze moet PRECIES zo vast als dat je m vindt, want anders gaat je printplaat niet goed terug op zijn plek)
Ook de 2 metalen beschermings kapjes voorzichtig met diezelfde platte schroevendraaier, verwijderd, (let goed op HOE deze zitten vastgeklemd, want die moeten natuurlijk er terug op…)

Daarna heb ik het volgende met (alleen !!!) de printplaat gedaan;
1 minuut op 150 graden op een bakpapier in een (professionele) hete luchtoven

Durfde het niet aan op 180 graden, omdat ik dan misschien meer zou smelten dan ik zou willen.

De printplaat laten afkoelen en de telefoon weer helemaal in elkaar gezet
Bij het terug plaatsen van de printplaat, heb ik een druppel koelpasta op de processor gedaan, dan maakt ie goed contact met de metalen behuizing…

Het resultaat?
De telefoon doet het nu alweer 3 dagen zonder probleem én de MicroSD card reader doet het weer zoals het hoort.

Conclusie;
Het was mij al opgevallen dat de telefoon bij veel 'rekenwerk' erg warm kan worden.
Het lijkt er dus op dat als de telefoon regelmatig goed heet wordt, de contacten op de printplaat, zeg maar, slijten
Dit uitte zich in eerste instantie door het continu dis-connecten van de geheugenkaart
Dit kan dus blijkbaar weer goed komen door het zogenaamde 're-flowen' van het soldeertin
(off topic; De eerste series XBOX 360, konden ook op zo'n manier weer hersteld worden)

Misschien dus een tip voor LG (en wie weet andere fabriekanten);
Zorg voor een goede warmte afvoer van de processor en andere onderdelen.
De telefoon zit vaak in een gesloten omgeving (lees; Jaszak/broek/tas) en kan die warmte niet automatisch kwijt

(LG G3, overheating, blue screen, fix)

Bewerkt (10 april 2017 09:59)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren