Naar content
Trending apps
  • Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch

• Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

• Bully: Anniversary Edition

• Paper Wings

• Pokémon GO

Trending smartphones
  • OnePlus 5T

• HTC U11+

• Huawei Mate 10 Pro

• Google Pixel 2 XL

• LG V30

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

aramlissens

aramlissens

• Lid sinds 27 november 2017
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 27 november 2017
  • 23:43

Hallo iedereen,

Mijn Nexus 5X wilt sinds kort niet meer opstarten, dit is er gebeurt: ik opende instagram en terwijl dit gebeurde freezde hij en viel even later uit. Meestal start hij niet verder op dan het Google logo, soms bereikt hij de bolletjes maar dan freezt hij daar na een tijd en valt terug uit. Het is dus geen bootloop en dat vind ik het vreemde want dat gebeurt net zoveel bij de Nexus 5X

Een kennis heeft hem ook al proberen te repareren en hij heeft hem een keer kunnen volledig opstarten door hem op te laden met gewoon twee draden op de batterij ipv de originele lader. Hij heeft dan de batterij vervangen maar hiermee is het probleem nog niet opgelost.

Ik ben er dan maar eens mee naar iFixers geweest en deze zeiden dat ze hem niet kunnen repareren, en als ze het wel konden het waarschijnlijk zeer duur zou zijn.

Ik heb hem besteld op Phonearena.nl en deze zeiden dat ik contact moest opnemen met Dr.Mobile en dan zouden zei kijken of het toestel onder garantie valt. Dit heb ik nog niet gedaan vanwege de hoge onderzoekskosten die ik risceer en ik wil eerst nog zoeken naar een andere weg.

Ik kan in de bootloader en ik heb al verschillende keren gereset via de pc en android 7 terug geflasht maar zonder succes.

Zijn er mensen die al een gelijkaardig probleem hebben meegemaakt met hun Nexus en wat hebben jullie gedaan ofnwat zou ik doen?
Alvast bedankt, hopelijk wilt iemand de lange tekst lezen en antwoorden

Aram

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5841
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • 28 november 2017
  • 08:39

Aan de software lijkt het dus niet te liggen, maar een hardware probleem. Misschien maakt de batterij niet goed contact waardoor hij uitvalt. Ik denk niet dat je het zelf kunt oplossen zonder open te schroeven, of te laten repareren.

satter

satter

• Lid sinds 22 oktober 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 11 december 2017
  • 16:30

ik heb sinds afgelopen vrijdag spijtig genoeg hetzelfde probleem( net buiten garantie) en het is wel degelijk een bootloop.
De oorzaak is te zoeken bij de processor en ram-geheugen.
Bij het opbouwen van de moederbord hebben ze geopteerd om de ram geheugen bovenop de processor te plaatsen(kwestie van plaats besparing) maar bij het warm worden en dan weer afkoelen( en dit herhaaldelijk) van de processor worden de soldeerpunten tussen processor en ram-geheugen broos waardoor ze op termijn lossen.
Dus in mijn ogen een fabricage fout.
Enige manier is een nieuwe moederbord steken wat zeer prijzig is.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 5304
  • Reputatie 250
  • 11 december 2017
  • 17:26

Zal waarschijnlijk dit dan wel zijn.

Het is te repareren maar een secuur werkje en zo zien in het filmpje heeft hij er al een verprutst.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren