Naar content
Trending apps
  • Google Meet

  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

  • Nokia 8.3

  • Samsung Galaxy A51

  • Poco F2 Pro

  • Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Je wordt beloond!

Met Buffl kun je millennials benaderen voor marktonderzoek

· 15-07-2018 17:28

Millennials staan er niet zo voor te springen om mee te doen aan marktonderzoek. Jongeren houden er niet van om via telefoon of op straat mee te werken aan marktonderzoek. Via de Mechelse start-up en de marketingapp Buffl willen Dimitri Allaert en zijn medevennoten hier verandering inbrengen.

Handige tool voor marketeers

Via Buffl kunnen marketeers nagaan of hun product werkt en een marktplaats is voor hun product. Als marketeer log je in op de website van Buffl. Via de enquêtesoftware kan je  vervolgens eenvoudig je onderzoeksvraag formuleren.  Binnen je enquête kan je ook vragen om een foto of video te nemen. Hierna geef je aan bij welke doelgroep de enquête aanleunt en of je een pushnotificatie wenst vanuit de app. 

Dimitri Allaert zegt: "De resultaten van het onderzoek kunnen al binnen enkele uren komen, in tegenstelling tot de weken onderzoek die grote marktonderzoeken vragen. Wij geloven immer in meerdere, snelle onderzoeken dan één groot. Zo kun je aan failing foward fast doen, en voortdurend en snel de ontwikkeling van je product bijsturen.  Je betaalt als marketeer per beantwoordde enquête."

Niks voor niks

Bij de eerste ingebruikname van de app moet je je eerst registeren aan de hand van je e-mailadres. Hierna moet je nog even tijd maken om je profiel aan te vullen. Hierbij worden je gegevens bevraagd zoals geslacht, geboortedatum, status, kinderen, woonplaats, postcode, je huidige functie. Deelnemers van de heel wereld kunnen registreren. Deze gegevens zijn beschermd door de privacywetgeving.

Profiel

Van zodra dit gebeurd is, kan je starten met enquêtes in te vullen. Je krijgt een overzicht van enquêtes waaruit je kan kiezen.  De enquêtes zijn vlug te beantwoorden aan de hand van vragen.  Binnen enkele seconden waren enquêtes tijdens mijn test ingevuld.

Je kiest zelf waar en wanneer je even tijd maakt om een enquête in te vullen. Om je te stimuleren om deel te nemen aan een onderzoek is er een beloningssysteem voorzien. Van zodra je een enquête hebt ingevuld verdien je tokens. Deze tokens kan je opsparen en omruilen voor coupons of deelnames aan wedstrijden. Momenteel is er al enig aanbod zoals tegoedkaart van Spotify, Netflix, PlayStation, Steam en ticketten voor Kinepolis.

Van zodra je tokens hebt omgeruild zal je via mail gecontacteerd worden om bijkomende gegeven door te geven zoals je adres. Bij een wedstrijd wordt de winnaar bepaald door een prijsvraag, het lot of een combinatie van beiden.

Voordelen voor beide partijen

Buffl heeft voor zowel marketeers als voor deelnemers voordelen. De marketeers hebben snel resultaten en kunnen hierdoor hun producten sneller aanpassen. De deelnemers vullen de onderzoeken in wanneer het hun uitkomt en verdienen tokens die ze kunnen omruilen voor coupons. Wij vinden dit alvast een mooi concept.

Hoe denk jij hierover? Ben je overtuigd om hieraan deel te nemen?

Beschikbaarheid

Wil je Buffl uitproberen? De app is gratis te downloaden via de Google Play Store. Dit kan via onderstaande knop.

Bron: Datanews Knack

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!
Voor meer informatie over onze redactionele werking, klik hier.

Reacties (0)
Bezig met laden van reacties...