KBC voegt digitale assistent toe aan mobiele apps

KBC voegt digitale assistent toe aan mobiele apps

Digitale assistenten zullen in de toekomst een steeds prominentere rol innemen, zo voorziet KBC. De bank voegde op woensdag de assistent – genaamd Kate – toe aan de mobiele apps. Kate kan onder andere helpen bij het melden van schade, hierbij neemt de assistent volgens de bank ‘een proactieve’ rol in.

Digitale assistenten

Sinds de lancering van Google Assistent in 2016, kunnen steeds meer taken afgehandeld worden via een spraakcommando: het aanraken van je telefoon of een ander scherm is vaak niet meer nodig om simpele taken uit te voeren. KBC heeft de mogelijkheden gezien en grijpt de kans om zijn klanten van deze gemakken voorzien. Daarvoor lanceerde het Brusselse bedrijf woensdag zijn eigen digitale assistent die zou werken op basis van data-analyse en artifiële intelligentie.

KBC voegt digitale assistent toe aan mobiele apps

Wie gebruik wil maken van Kate in de mobiele apps van KBC, kan daarbij gebruikmaken van spraak- of de chatfunctionaliteiten van de slimme assistent. Het aantal functionaliteiten van de assistent zijn in eerste instantie relatief beperkt: Kate kan je helpen bij het verrichten van betalingen via de app, bij het invullen van een schadeclaim, of bij het besparen op je verzekering.

Een deel van de taken, zoals de adviezen om te besparen op de kosten van je verzekering, zal Kate naar eigen zeggen proactief uitvoeren – de digitale assistent zal daarbij het gesprek openen en de vraag stellen of je acties wil ondernemen. Als je vragen hebt waar de digitale assistent zelf geen antwoord op heeft, dan word je doorgeschakeld naar de KBC Live-dienst.

Privacy-maatregelen

KBC zegt dat de spraakfunctionaliteiten van zijn digitale assistent in de basis zijn ingeschakeld. Van zodra een gebruiker expliciet toestemming geeft voor de verwerking van zijn/haar stem, zal KBC de functie ter beschikking stellen. In de mobiele apps van KBC vind je de instellingen voor Kate onder het kopje ‘Meer’, gevolgd door ‘Profiel’. Helemaal onderaan vind je de diensten die Kate aan kan bieden, en daar kan je ze ook gelijk (de)activeren.

Hoewel Kate bij de start een relatief beperkte functieset heeft, zou de app in de nabije toekomst wel voorzien worden van extra functionaliteiten. Johan Thijs, topman bij KBC, liet eerder weten dat Kate maandelijks twee extra functies moet krijgen, zo meldt Data News. Ben jij van plan om Kate te gaan gebruiken? Laat het ons weten in de reacties onderaan het artikel.

KBC Mobile
Met KBC Mobile Banking kunt u uw meest courante verrichtingen uitvoeren waar en wanneer u maar wilt. Uw saldo raadplegen, realtime overschrijven tussen eigen rekenin ..

Meer info

Lees meer over:
KBC Mobile

Plaats reactie

666

0 reacties

Meest gelezen

Nederlandse telecomoperator Youfone komt naar België

Youfone gaat vanaf april 2021 haar diensten op de Belgische markt - via het Proximus-netwerk - aanbieden. Zowel mobiele oplos...

Samsung Good Lock 2021 beschikbaar: sterke personalisatie

De nieuwe versie van Samsungs Good Lock-app is beschikbaar. In Good Lock 2021 vind je uitgebreide mogelijkheden om je Samsung...

YouTube schorst kanaal van president Trump voor onbepaalde tijd

Het YouTube-kanaal van de Amerikaanse president Donald Trump is geschorst. Hij kan minstens een week lang geen video's upload...

OnePlus 7T (Pro) ontvangt eindelijk Open Beta Android 11

Het heeft lang geduurd, maar gebruikers van de OnePlus 7T en de 7T Pro kunnen dan toch eindelijk met Android 11 aan de slag....

Geruchten omtrent einde Samsung Galaxy Note-serie laaien opnieuw op

Er duiken weer geruchten op omtrent het einde van de Galaxy Note-serie. Een betrouwbare geruchtenverspreider denkt te weten d...

Zo speel je vlot muziek met meerdere speakers tegelijk in Google Home

Smart speakers, Chromecasts en smart displays kunnen zowel individueel als samen muziek afspelen doorgeen je huis. Wij leggen...

Android 12 krijgt mogelijk 'app-paren' op een gesplitst scherm

App-paren of App Pairs zijn handige toevoegingen aan het multitasking op een gesplitst scherm. Veel smartphonefabrikanten lev...

Europa start twee onderzoeken naar Googles reclamesysteem

De Europese Commissie wil meer weten over de manier waarop Google gegevens verzamelt en gebruikt voor advertenties. Er zijn t...

'Eerste renders Sony Xperia 10 III tonen herkenbaar design'

We krijgen voor het eerst de Xperia 10 III te zien op renders, dat is Sony's midrange-telefoon. We herkennen meteen het desig...

Lees meer

Net binnen

Europa start twee onderzoeken naar Googles reclamesysteem

De Europese Commissie wil meer weten over de manier waarop Google gegevens verzamelt en gebruikt voor advertenties. Er zijn t...

Android 12 krijgt mogelijk 'app-paren' op een gesplitst scherm

App-paren of App Pairs zijn handige toevoegingen aan het multitasking op een gesplitst scherm. Veel smartphonefabrikanten lev...

Samsung Good Lock 2021 beschikbaar: sterke personalisatie

De nieuwe versie van Samsungs Good Lock-app is beschikbaar. In Good Lock 2021 vind je uitgebreide mogelijkheden om je Samsung...

'Eerste renders Sony Xperia 10 III tonen herkenbaar design'

We krijgen voor het eerst de Xperia 10 III te zien op renders, dat is Sony's midrange-telefoon. We herkennen meteen het desig...

Geruchten omtrent einde Samsung Galaxy Note-serie laaien opnieuw op

Er duiken weer geruchten op omtrent het einde van de Galaxy Note-serie. Een betrouwbare geruchtenverspreider denkt te weten d...

Lees meer