Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

  • Pokémon Quest

  • PUBG Mobile

  • Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate 20 Pro

  • Pocophone F1

  • Samsung Galaxy Note 9

  • Nokia 7 Plus

  • OnePlus 6

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

Directe en efficiënte communicatie

KBC gaat klanten via WhatsApp beter kunnen helpen

· 05 augustus 2018

KBC maakt via Sparkcentral gebruik van de nieuwe functies binnen WhatsApp Business. Door deze functies kunnen bedrijven niet-promotionele berichten versturen. KBC gaat dit gebruiken om hun klantendienst uit te breiden. Hierdoor zal er een directe en efficiëntere communicatie ontstaan.

Uitbreiding klantendienst

Sinds februari 2018 gebruikt KBC WhatsApp als methode om met klanten in contact te komen. KBC botste aan tegen de grenzen binnen WhatsApp Business. Het was enkel mogelijk om te reageren op berichten en er kon maar één werknemer tegelijkertijd vragen beantwoorden.

KBC en Engie kunnen via Sparkcentral, een bedrijf dat reacties via social media monitort, deelnemen aan het proefproject van WhatsApp Business die een uitbreiding hebben gelanceerd. Dankzij de uitbreiding binnen WhatsApp Business is het nu mogelijk om niet-promotionele berichten te versturen zoals een boeking, een betaling, IT-panne of ander problemen.  WhatsApp zal deze berichten ook screenen zodat er geen advertenties worden verzonden.

Berichten kunnen nu  doorgestuurd worden waardoor er door meerdere medewerkers aan één probleem kunnen werken. "Tot nu toe konden bedrijven hun klantendienst via WhatsApp niet opschalen. De nieuwe WhatsApp-techniek, en de integratie met Sparkcentral, laat toe dat KBC en Engie met tientallen mensen tegelijk op de berichten werken. De berichten die verzonden worden naar onze klanten mogen wel geen commercieel karakter hebben." verduidelijkt  Christoph Neut, verantwoordelijke voor de Europese markt bij Sparkcentral.

Efficiëntere en directe dienstverlening

KBC was hiervoor meer gefocused op het monitoren van reacties via Facebook en Twitter. Sinds ze in februari hun klantendienst hebben uitgebreid met WhatsApp merkt men een betere klantenondersteuning op. Momenteel heeft men via WhatsApp al meer dan 25.000 vragen gekregen zoals vragen over sparen, beleggen, lenen en verzekeren.  Dankzij WhatsApp is een directe communicatie met de klant mogelijk.

Vooraleer je met KBC kunt chatten moet je wel eerst het centraal nummer 09/331.78.16 toevoegen binnen de WhatsApp-app. Hierna verschijnt KBC met het logo binnen uw contacten.

Bron: De Tijd

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (0)
Bezig met laden van reacties...