Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

  • Pokémon Quest

  • PUBG Mobile

  • Super Mario Run

  • RollerCoaster Tycoon® Classic

Trending smartphones
  • Huawei Mate 20 Pro

  • Pocophone F1

  • Samsung Galaxy Note 9

  • Nokia 7 Plus

  • OnePlus 6

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

  • ASUS ZenPad S 8

Sociale mediastorm

Mobile Vikings platform kampt met IT-problemen

· 10 augustus 2018

Mobile Vikings heeft problemen met zijn IT en daardoor kunnen klanten niet altijd op de nodige hulp van de helpdesk rekenen. Er zijn ook problemen op de app en website voor wie bijvoorbeeld van tarief wil veranderen of zijn verbruik wil raadplegen.

Nieuwe tech

De problemen ontstonden doordat de interne IT bij de provider is overgeschakeld op een andere technologie, namelijk die van het Poolse bedrijf ‘Comarch’. Mobile Vikings maakt gebruik van de systemen van dat bedrijf om als provider meer zelfstandigheid uit te bouwen. Momenteel is de prijsvechter erg afhankelijk van het BASE-netwerk, en daar wil het verandering in brengen door zelf een deel van de technische infrastructuur op zich te nemen.

Viikinghelm

Met die technologieveranderingen kreeg Mobile Vikings een grotere dataload over zich heen, en zijn IT-Platform was daar duidelijk niet helemaal goed op voorbereid. Hoewel de provider vooraf wel nauwgezet testen heeft uitgevoerd, konden die niet voorkomen dat er met de overschakeling problemen zijn opgetreden.

Als resultaat kampt de helpdesk van de Vikings, die normaal een erg sterke reputatie heeft, met problemen. Klanten konden een tijdlang via geen enkel kanaal vlot geholpen worden, en er heerst ondertussen een storm van klachten op sociale media. Zeker ook omdat gebruikers ook nog eens moeilijkheden ondervinden met de app als ze bijvoorbeeld zelf hun verbruik wilden checken of van tarief wilden veranderen.

Stand van zaken

Ondertussen wordt er volgens de provider hard gewerkt achter de schermen om de problemen op te lossen. Het bedrijf heeft ook al extra helpdeskmedewerkers ingezet om het grote aantal vragen te beantwoorden. Momenteel zijn de belangrijkste problemen opgelost, maar klanten kunnen nog steeds hinder ondervinden. Medialaan, de eigenaar van Mobile Vikings, wil zich excuseren naar alle klanten toe voor de problemen.

mobile vikings

Via: Data News

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (0)
Bezig met laden van reacties...