Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

  • Pokémon Quest

  • PUBG Mobile

  • Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

  • OnePlus 7 Pro

  • Google Pixel 3a XL

  • Xiaomi Mi 9T

  • Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

Interessant wel

Onderzoek: Honor en Huawei hebben minst vaak reparatie nodig

· 11 juni 2019

Volgens een Franstalig onderzoek hebben de smartphones van Huawei en Honor binnen hun tweejarige garantieperiode het minste aantal reparaties nodig. Deze cijfers zijn gebaseerd op 130.000 reparaties van de firma Darty, waaronder de Belgische (web)winkel BCC valt.

Huawei en Honor nummer 1

Volgens een onderzoek van Harris Interactive hebben de smartphones van Honor en Huawei de minste reparaties nodig en zijn daarmee de betrouwbaarste smartphones. In het onderzoek zijn de cijfers van 130.000 reparaties geanalyseerd van Franse multinational Fnac Darty. Hieronder vallen onder andere Darty France in Frankrijk met 222 winkels, het Belgische-Nederlandse BCC met 75 winkels en Vanden Borre met 62 winkels. 

Onderzoek Honor Huawei reparaties

Rechtsonderzoek staat de rangschikking van reparaties

Uit deze cijfers blijken een aantal zaken. Binnen de garantieperiode van 2 jaar die in Europa geldt hoeven smartphones van Honor de minste reparaties te ondergaan, gevolgd door Huawei. Apple eindigt op de derde plek. Exacte cijfers over het aantal reparaties per merk worden helaas niet gegeven. Deze cijfers geven niet aan welke smartphones de minste problemen hebben: het kan zijn dat er relatief gezien minder mensen een Honor of Huawei hebben en daardoor minder vaak een reparatie nodig is. Ook de gemiddelde verkoopprijs is niet meegenomen in deze rangschikking. Daarom is het goed om kritisch naar deze cijfers te kijken voordat er een oordeel aan kan worden gehangen. 

40% van alle reparaties had in ieder geval te maken met het niet meer functioneren van een smartphone. Daarnaast blijkt dat 34% van alle reparaties op te lossen waren zonder onderdelen, bijvoorbeeld een reset van de software of een update uit te voeren. 54% van de reparaties benodigde wel onderdelen zoals een nieuw scherm of nieuw moederbord. 12% van de smartphones moest compleet omgeruild worden. Ten slotte houdt 43% van de fabrikanten hun smartphone 2,2 jaar in hun assortiment. 

Honor 20 Pro

Honor 20 Pro

Een ander leuk feitje komt uit de gemiddelde leeftijd van een smartphone. Mensen doen gemiddeld 3 jaar met hun smartphone. Dit in tegenstelling tot wat vroeger het geval was toen 2 jaar gangbaarder was. In België doen mensen gemiddeld zelfs 4,3 jaar met hun smartphone, 43% langer dan Fransen. Uit een AW Poll van vorig jaar bleek al 32% van jullie je smartphone op dat moment tussen de 1 en 2 jaar hadden, terwijl 24% deze 2 en 3 jaar had, met slechts 13% een smartphone die ouder was dan 3 jaar. Volgens het onderzoek doen mensen gemiddeld 7,4 jaar met hun TV en 6,1 jaar met hun laptop. Kortom, we doen steeds langer met onze elektronica en gezien de ontwikkeling hiervan is dat niet meer dan logisch.

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!
Voor meer informatie over onze redactionele werking, klik hier. Dit artikel verscheen eerder op Androidworld.nl.

Reacties (9)

Reacties worden tevens getoond bij het orginele artikel op Androidworld.nl.

Bezig met laden van reacties...