Veel Belgische providers kondigde eerder dit jaar acties aan om klanten door de ‘lastige tijd’ te helpen, waaronder onbeperkte belminuten tijdens de coronacrisis. Orange gaat nog een stapje verder, en biedt zijn mobiele klanten tot het einde van het jaar 5 GB extra mobiele data.
Gratis mobiele data
Vanuit huis werken is de norm tijdens de coronacrisis, wat er eerder dit jaar al voor heeft gezorgd dat verschillende Belgische telecomoperatoren onbeperkte belminuten aan hun klanten aanboden, tot extra data voor vaste en mobiele abonnementen. Orange pakt door op deze extra’s voor klanten, zo schrijft de provider maandag in een persbericht. Voor alle mobiele klanten geldt dat er 5 GB extra mobiele data beschikbaar wordt gesteld.
Voor deze extra mobiele data gelden er geen restricties: het maakt dus niet uit welk abonnement de klant heeft afgesloten. Bij mobiele abonnementen zal er altijd extra mobiele data beschikbaar zijn – de 5 GB extra data wordt tot het einde van het jaar aangeboden, zo meldt Orange. Binnen 10 dagen is de gratis mobiele data zichtbaar in de MyOrange-app of de klantomgeving van Orange.
Klanten die een FlyBox-abonnement hebben afgesloten krijgen volgens de provider 50 GB extra data toegewezen, hiervan worden ze in de loop van de ‘komende dagen’ op de hoogte gesteld. Ondanks dat het wordt afgeraden om onnodig naar buiten te gaan, blijven de Orange shops geopend, zo is te lezen in het persbericht.
Extra data zorgpersoneel
Orange is niet de eerste provider die de veranderende maatregelen aangrijpt om extra’s te bieden bij zijn mobiele en vaste abonnementen. Proximus heeft ertoe besloten om zorgpersoneel tijdens de coronacrisis te ondersteunen met 10 GB extra mobiele data, waardoor ze niet voor extra kosten komen te staan als ze extra data gebruiken tijdens hun werkzaamheden in hun strijd tegen het virus.
In tegenstelling tot Orange heeft Proximus ondertussen besloten om alle Proximus-shops te sluiten, waardoor het klanten uitsluitend online kan bedienen voor hulpvragen. Tot slot heeft Proximus voor café- en restauranthouders goed nieuws: de telecomprovider komt de bedrijven tegemoet door met de sluiting van de bedrijven één maand lang geen kosten te rekenen voor de afgesloten diensten.