Samsung Galaxy Z Fold6: Combineer 3 producten en ontvang 10% voordeel

Bestel nu Nespresso-koffie met de Nederlandse Google Assistent

Sebastien Marien
Sebastien Marien
18 oktober 2021, 11:44
2 min leestijd

Je kan voortaan koffie bestellen via de Nederlandse Google Assistent. Nespresso heeft Nederland gekozen als een testmarkt voor zijn diepe integratie met Googles digitale hulpje. Naast koffie bestellen kan je ook advies vragen of de status van je bestelling controleren.

Lees verder na de advertentie.

Nespresso en Google Assistent

In de meeste gevallen komen integraties voor de Google Assistent als eerste uit voor de Engelse versie, maar Nespresso heeft Nederland gekozen als een testmarkt voor zijn nieuwe integratie. De bedoeling is dat je makkelijker koffie kan bestellen of kan vragen naar de status van je bestelling. Dat kan je doen via spraak, volledig handsfree. Je stelt een vraag aan je telefoon of aan de Assistent op slimme speakers en smart displays.

Er zijn nog heel wat functionaliteiten verbonden aan de Nespresso-integratie van de Assistent. Je kan ook makkelijk een oude bestelling herhalen, vragen naar advies over koffie of naar een specifieke koffiesoort. Ook wie wil weten hoe je een koffieapparaat van het merk ontkalkt, kan daarvoor bij de Assistent terecht.

Zo werkt het

Om van de Assistent-functies gebruik te maken, moet je eerst je Nespresso-account koppelen. Dat is het account waarmee je nieuwe capsules bestelt, rechtstreeks bij de koffiemaker zelf. Om dat account te koppelen zegt je: “Hey Google, vraag Nespresso om mijn account te koppelen.”

Zodra je de stappen hebt gevolgd en je account is gelinkt, kan je bestellingen plaatsen of naar informatie vragen. Zeg tegen je telefoon of slimme speaker: “Hey Google, Praat met Nespresso.” Vervolgens kan je een van onderstaande zaken vragen met een ‘Hey Google-commando’:

  • Vraag Nespresso om koffie te bestellen
  • Vraag Nespresso om mijn laatste bestelling te herhalen
  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
  • Mijn pakketje is nog steeds niet aangekomen. Wat moet ik nu doen?
  • Hoe kan ik mijn capsules recyclen?
  • Hoe vaak moet ik mijn machine ontkalken?
  • Ik heb beschadigde/defecte producten ontvangen. Wat moet ik nu doen?
  • Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
  • Vraag Nespresso om koffieadvies
  • Vraag Nespresso om een lekker koffierecept
  • Vraag Nespresso om koffie-informatie [of noem meteen een specifieke koffiesoort]

Vorig jaar konden we Het slimme O by Nespresso-koffieapparaat testen en je leest over onze ervaringen in de review. Ga jij nu koffie bestellen met de hulp van Google, of vind je het  prettiger om ze via de website online te bestellen of bij een winkel langs te gaan? Wat is de volgende stap? Dat Google de koffie ook naar je toe brengt? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.

Lees meer over