Currence, de beheerder van iDEAL, lanceert in de zomer een nieuwe versie van het betaalsysteem. Met dit vernieuwde systeem moeten mensen sneller online kunnen betalen.

Lees verder na de advertentie.
Persoonlijk profiel
Amos Kater, Head of Products bij Currence, heeft aangegeven dat je vanaf de zomer de mogelijkheid krijgen om een persoonlijk profiel aan iDEAL te koppelen. Dit profiel kan vervolgens gevuld worden met informatie als bezorgadressen, gewenste bezorgopties en de bankrekening waarmee je je online aankopen willen afrekenen. Zo kunnen er meerdere rekeningen bij verschillende banken aan het profiel worden toegevoegd.
Snel Betalen
Na het aanmaken van een profiel kan je gebruik maken van ‘Snel Betalen’. Bij het afrekenen van een bestelling klik je eenvoudig op de knop ‘Snel Betalen’ en je betaling wordt vervolgens achter de schermen afgehandeld. De webshop haalt alle relevante betaal- en bezorginformatie bij iDEAL op en handelt het hele proces vervolgens af. Je blijft gedurende dit proces gewoon op de site van de winkel, je hoeft niet naar je bankieren-app toe te gaan. Vergelijkbaar met het 1-klik-systeem van Amazon dus.
De nieuwe versie van het iDEAL-betaalsysteem komt ook met andere mogelijkheden. Denk aan gespreid betalen en uitgesteld betalen. Dat houdt in: een betaling agenderen om op een later moment uit te voeren.
De gegevens in je profiel worden opgeslagen bij Currence en niet bij de banken zelf. Hoe Currence de beveiliging van de data heeft geregeld, is niet bekend. Daar zitten nu nog andere partijen zoals Klarna tussen.
Momenteel wordt 70% van de online aankopen in Nederland afgerekend met iDEAL. Dagelijks handelt het systeem 3,5 miljoen transacties af. Vorig jaar steeg het het aantal online aankopen via de smartphone van 29 naar 33 procent. De kans dat jij als Androidworld-lezer je online bestellingen met iDEAL afhandelt, is dus erg groot.

Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten