Samsung heeft besloten om reparatiekits in Nederland en België uit te brengen. Hiermee kun je je smartphone van Samsung zelf fiksen. Het gaat dan om de toestellen Galaxy S20, 221 en S22. Inderdaad: de nieuwste S23 is nog niet van de partij.
Samsung reparatiekit
Samsung verkoopt deze reparatiesetjes niet via iFixit, wat voor andere merken wel de plek is voor dit soort dingen. Samsung heeft er een eigen site voor, namelijk zijn ‘selfrepair shop’. Je vindt hem hier. Je kunt er niet alleen reserve-onderdelen vinden van de telefoons, maar ook van de Galaxy Book Pro en van de Galaxy Book Pro 360. Op de productpagina vind je niet alleen de onderdelen om te bestellen, maar ook handleidingen zodat je weet hoe je de reparatie moet uitvoeren. Je krijgt bij je bestelling niet alleen informatie en onderdelen, maar ook lijm, schroeven en randen.
Samsung biedt onder andere een nieuwe USB-C-laadpoort en een glazen achterkant voor de toestellen. Een nieuwe accu met een nieuw amoledscherm behoren ook tot de mogeiljkheden. Voor de Galaxy Book Pro kun je een nieuwe accu bestellen, een vingerafdrukscanner, een scherm, de behuizing, de siliconen uitstulpingen waar het apparaat op staat en de touchpad, dus dat is een flinke collectie aan onderdelen. Diezelfde items zijn beschikbaar voor Galaxy Pro 360, behalve de siliconen voetjes.
Zelf je telefoon fiksen
Er is ook een reparatiekit beschikbaar, mocht je meer nodig hebben. Daarin zitten afhankelijk van het apparaat plectrums om het scherm los te maken, een PH000-schroevendraaier, een pincet, een zuidnap en een warmtepad waarmee je lijm zacht kunt maken om onderdelen los te halen.
Tof om te zien dat dit nu ook naar Nederland en België komt, want het zorgt dat je telefoon wat duurzamer wordt. Het is overigens niet helemaal uit de goedheid van het hart: er komt ook EU-wetgeving aan die dit soort ‘recht van reparatie’-regels introduceert.
En jij, zou jij zelf je toestel repareren? Laat het nu achter in de reacties.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten