Officieel: Chinese smartphonegigant OPPO komt naar België

Officieel: Chinese smartphonegigant OPPO komt naar België

Jiri Truijen

door Jiri Truijen

Laatst geüpdatet

OPPO

OPPO is een onderdeel van BBK Electronics. Dat is hetzelfde moederbedrijf als dat van OnePlus, Realme en Vivo, maar waar ieder onderdeel wel zijn eigen ding doet. OPPO is bij ons geen heel bekend merk, maar in thuisland China is het een echte smartphonegigant. Als we naar het marktaandeel kijken, dan staat OPPO op een gedeelde vijfde plaats van grootste smartphone merken ter wereld.

[readmore articles="202360,198531"]

Net als de andere Chinese smartphonefabrikanten Huawei, Xiaomi en OnePlus, wil ook OPPO de Europese markt veroveren. Het begon daarmee in 2015, met een sponsordeal voor voetbalclub FC Barcelona. Die sponsordeal is nog steeds actief, waardoor je de OPPO Reno in de iconische rode-blauwe kleuren van Barca kunt kopen. OPPO zette vorig jaar in juni ook al voet aan de grond bij onze Noorderburen. Sinds OPPO officieel in Nederland is, zien we ook in België de OPPO-smartphones vaker in de webshops verschijnen.

De OPPO-smartphones vallen vooral op door de innovatieve functies. In 2014 lanceerde het de OPPO N3, met de eerste roterende smartphonecamera ter wereld. De OPPO Find X (2018) was dan weer één van de eerste randloze smartphones zonder notch die op de markt kwam. De Super VOOC snellaad-technologie van OPPO staat bekend als één van de snelste laadtechnologiën van de smartphonemarkt. De meest recente smartphones van OPPO komen tegenwoordig met een vingerafdrukscanner onder het scherm en een pop-up selfiecamera. Tenslotte kan de OPPO Reno 10x ook 10 keer inzoomen met zijn camera, wat enorm veel is voor een smartphone.

OPPO België

OPPO heeft nu een jaar lang zich kunnen aanpassen aan de Nederlandse markt en heeft zowel van klanten als journalisten heel veel feedback ontvangen. Dat was natuurlijk nodig want de Europese markt werkt heel anders dan de Aziatische markt.

“In iets meer dan een jaar tijd is OPPO sterk gegroeid in 10 Europese landen. Met de aangekondigde introducties in onder andere België, Duitsland en Portugal in 2020 willen wij onze groei verder versterken. Wij ervaren dat consumenten die onze producten leren kennen positief verrast zijn. Dat is grotendeels te danken aan onze onverminderde focus op innovatie, design en de klant”, zegt Alen Wu, OPPO Global Vice President.

OPPO wil dus verder uitbreiden en ziet in België een belangrijke markt. In tegenstelling tot zusterbedrijf OnePlus zal het niet met een specifiek kantoor in België werken, maar met een kantoor in Nederland dat zal instaan voor zowel België als Nederland.

De persconferentie stond trouwens in het teken van de OPPO Reno2 en de Reno2 Z die aangekondigd werden voor de Europese markt. “Met de Reno2 serie blijven wij onszelf uitdagen om de combinatie van smartphone technologie, creativiteit en design te optimaliseren met de wensen en lifestyle van onze klant als belangrijkste inspiratie.”, aldus Allen Wu.

Beide toestellen liggen in de winkel vanaf 18 oktober en kosten respectievelijk 499 euro en 349 euro. Voorlopig is het nog wachten even wachten voor deze toestellen officieel in ons land verkocht worden. Gelukkig zijn er al heel wat smartphones van OPPO via Coolblue en FNAC verkrijgbaar en zullen de Reno2 en Reno2 Z waarschijnlijk snel volgen.

Wat vind jij van dit nieuws? Goed dat OPPO zich gaat mengen op de Belgische markt? Of interesseren de smartphones van OPPO je niet? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.

Nieuws

0 reacties

Dit vind je misschien ook leuk