Samsung heeft een nieuwe reclame gemaakt waarin het niet zozeer zijn eigen vaardigheden in de spotlight zet, maar vooral negatief is over de iPhone. De hoofdboodschap? Dat niemand zou moeten wachten op innovatie.

Lees verder na de advertentie.
Simon Says
Er wordt hierbij gebruikgemaakt van Commando pinkelen, wat in de Verenigde Staten Simon Says heet. Je kent het wel: als er ‘Commando (of Simon Says) wordt gezegd voor een opdracht, dan moet je hem uitvoeren, maar als dat niet wordt gezegd en er wordt gewoon een opdracht geroepen, dan moet je niks doen.
Lees verder na de advertentie.
In de reclame zien we hoe iPhone-gebruikers altijd opvolgen wat Apple zegt, zoals elk jaar weer in de rij staan om een iPhone te kopen. Wat er dan nieuw is aan die nieuwe iPhone, daarop wordt geantwoord: “Wat maakt dat uit?!’ Het opmerkelijke is dat Samsung ook niet per se schroomt om elk jaar met een nieuw toestel te komen. Het heeft zelfs meer toestellijnen dan Apple, waardoor dit gedeelte van de reclame wat ‘pot verwijt de ketel’ overkomt.
Samsung versus Apple
Echter, Samsung lijkt te impliceren dat innovatie in zijn toestellen wel voorkomt. Het laat onder andere zien hoe je met Google Translate een gesprek kunt vertalen en hoe je goede foto’s kunt maken in slechte lichtomstandigheden. Twee dingen die op zich ook op een iPhone mogelijk zijn. Wel laat het natuurlijk expres de Fold en de Flip zien, want Apple heeft zich nog niet durven wagen aan de foldables, hoewel hierover wel eens geruchten zijn geweest. Bekijk de reclame nu zelf:
Lees verder na de advertentie.
Wat vind je ervan? Heeft Samsung een punt?
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten