Samsung heeft toegezegd dat mensen met een Galaxy-smartphone die last hebben van de groene streep die sinds vorige week oppopte, zich kunnen melden voor een schermvervanging. Er schuilt een addertje onder het gras: het gadgetmerk doet dit vooralsnog alleen in India.

Lees verder na de advertentie.
Update – Inmiddels heeft Samsung Nederland het volgende laten weten: “Samsung doet er alles aan om de best mogelijke mobiele ervaringen te bieden en productkwaliteit blijft een van onze topprioriteiten. Wie zo’n verticale lijn op het scherm ziet, adviseren we contact op te nemen met onze klantenservice zodat we kunnen onderzoeken wat er aan de hand is.”
ORIGINEEL ARTIKEL –
Groene streep op Samsung-toestel
Het verbaast ons dat dit wereldwijde probleem dan maar voor gebruikers in één land wordt verholpen, maar wellicht volgen er binnenkort meer. Bovendien hebben we in Europa bepaalde garantieregels waaronder het probleem mogelijk valt, dus heeft het zeker zin om het probleem aan te melden bij Samsungs Nederlandse klantenservice als je smartphone hiermee kampt.
Diverse Samsung-telefoons zien groene lijnen op hun Galaxy-telefoon verschijnen en dit probleem schijnt zich al een jaar voor te doen. Vooral de Galaxy S21 zou er regelmatig last van hebben. Na een software-update verschijnt er dan ineens een groene lijn in beeld en die gaat ook niet meer weg.
Alleen in India
In India krijg je als je minder dan drie jaar geleden een Galaxy kocht gratis eenmalig een schermvervanging. Het gaat dan om de modellen S20, Note 20, Note 20 Ultra, S21 en S22 Ultra. Wel moeten mensen in dat land voor 30 april 2024 een afspraak boeken en dat geeft ze dus maar een weekje om dit te regelen.
We hebben Samsung Nederland gevraagd hoe het zit in Nederland, als we antwoord hebben voorzien we dit artikel van een update. Het is overigens onbekend waar het precies aan schort: blijkbaar aan het scherm, maar exact een omschrijving van het probleem of de oplossing is er vanuit Samsung niet. Er wordt gedacht aan een defecte scherm-connector, maar we hopen snel meer informatie te krijgen wat er precies aan de hand is.
Heeft jouw toestel hier last van? Heb je al een workaround gevonden, of contact opgenomen met Samsung? Deel het nu in de reacties.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten