Meerdere mensen die een nieuwe Samsung Galaxy 22 Ultra hebben gekocht, kunnen hun smartphone niet naar behoren gebruiken. Er blijken bij een aantal toestellen GPS-problemen te ontstaan. Ook toestellen in Nederland, zo blijkt uit een tip die we op de redactie binnenkregen.

Lees verder na de advertentie.
GPS-probleem
De problemen komen al direct bij het voor het eerst opstarten van het toestel voor, of na een dag. Zelfs na bepaalde updates blijft het probleem bestaan: een GPS die niet werkt. Dat is bijvoorbeeld onhandig wanneer je Google Maps wil gebruiken of Tinder: apps die alles te maken hebben met je locatie, want dat is waar de GPS-functie voor dient (GPS betekent Global Positioning System).
Op de Samsung-community is te lezen dat mensen van alles proberen om van het probleem af te komen. Foutmeldingsrapporten sturen naar Samsung schijnt tot op heden niet te werken. Het lijkt in ieder geval te gaan om een probleem met het toestel zelf en niet met apps die GPS nodig hebben. Er zijn wel mensen bij wie het helpt om de APN-instellingen te resetten.

Samsung Galaxy S22 Ultra
Dat doe je door naar Connections -> Mobile Networks -> Access Point Names te gaan, te tikken op de drie puntjes en te kiezen voor ‘reset’. Hetzelfde doe je bij Settings -> About Phone -> Reset Network Settings. Start het toestel eventueel opnieuw op en mogelijk is het probleem dan verholpen.
In ieder geval is het een probleem wat niet wereldwijd bekend is of waarvoor Samsung al een officiële mededeling heeft gedaan. Het is dan ook te hopen dat het beperkt blijft tot een handjevol telefoons. Het is niet duidelijk of dit alleen bij de Ultra-toestellen voorkomt of ook bij andere types van Samsung Galaxy S22.
Heb jij een Samsung Galaxy S22 Ultra en loop je tegen deze problemen aan? Of zelfs bij een andere S22? Laat het achter in de reacties.
Dank voor de tip, Roelof!
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten