Eerder dit jaar bracht Sonos een nieuwe update uit voor de Sonos-app en dat had gigantische gevolgen. Het kost 20 tot 30 miljoen dollar om de app weer in orde te krijgen en twee producten zijn uitgesteld.

Lees verder na de advertentie.
Een “verbeterde” app
In mei van dit jaar kwam er een update uit voor de Sonos-app. Op het eerste gezicht leek er niet veel aan de hand te zijn. De app was een stuk overzichtelijker en de menu’s waren makkelijker te navigeren, maar toen barstte de bom. Gebruikers kwamen erachter dat simpele functies, zoals het bewerken van afspeellijsten, niet meer beschikbaar waren. Op zijn zachtst gezegd waren gebruikers niet heel blij met deze veranderingen, waardoor de CEO van het bedrijf in juli al excuses moest maken.

Tijdens een vergadering heeft de CEO nu laten weten dat het aanpassen en verbeteren van de app tussen de 20 en 30 miljoen dollar gaat kosten. Ars Technica weet te melden dat dit niet de enige gevolgen zijn van de slechte app. Daarbovenop heeft het bedrijf besloten om twee nieuwe producten uit te stellen om alle focus te kunnen richten op het verbeteren van de app.
Geen nieuwe producten heeft ook minder geld tot gevolg. De CEO verwacht in het vierde kwartaal van 2024 een winst van tussen de 240 miljoen en 260 miljoen dollar. Dit is veel geld, maar een stuk minder dan de 305 miljoen dollar winst in kwartaal 4 van 2023. Als we ervan uit gaan dat Sonos in eerste instantie de winst van kwartaal 4 van 2023 geëvenaard zou hebben in het laatste kwartaal van 2024, dan kost de app het bedrijf ergens tussen de 65 miljoen en 95 miljoen dollar. Tel hierbij het verloren vertrouwen van consumenten op en het is wel duidelijk dat Sonos een grote fout heeft gemaakt met het nieuwe ontwerp van de app.
Wat vind jij van het nieuwe ontwerp van de app?
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten