Samsung is een proef gestart om meer toestellen te verzekeren door middel van Samsung Care Plus, nadat de eerste 60 dagen om de verzekering af te sluiten zijn verlopen. Zal dit een succes worden of blijft het bij een proef?

Lees verder na de advertentie.
Samsung Care Plus komt naar “oudere” toestellen
Samsung Care Plus is een manier om jouw toestel voor een vast bedrag per jaar te verzekeren. Met Care Plus kun je twee keer per jaar een claim indienen. Zo kun je bijvoorbeeld je batterij laten vervangen, waterschade oplossen of problemen met je software verhelpen. Je betaalt wel een laag bedrag als eigen risico, maar vaak ben je goedkoper uit dan wanneer de hele reparatie zelf moet betalen. De dienst helpt niet bij opzettelijke schade en ook diefstal moet je zelf betalen.
Nu was het altijd zo dat je je alleen kon aanmelden voor Samsung Galaxy Plus binnen 60 dagen na het aanschaffen van de smartphone. De reden hiervoor is dat Samsung niet wil dat je het toestel lang gebruikt en dan aan het einde nog even snel verzekert. Toch meldt Android Authority nu dat je langer de tijd krijgt om Samsung Care Plus af te sluiten.
Het is nu namelijk mogelijk om de Samsung Galaxy S24-serie, Z Fold 6, Z Flip 6, A15 en A25 te verzekeren buiten de eerste 60 dagen. Je krijgt daarbij momenteel een korting van 20 procent. Om fraude te voorkomen voert het bedrijf wel een kwaliteitscontrole uit voor deze toestellen. Je moet zelf een video maken om te bewijzen dat je toestel nog heel en werkende is. Hoe Samsung nepvideo’s gaat bestrijden is nog onduidelijk.
Op dit moment is het nog een proef in de Verenigde Staten. Gebruikers daar hebben ook maar tot 24 november om zich op te geven. Mocht de proef een succes blijken, dan is de kans groot dat Samsung het verder uitrolt.
Maak jij gebruik van Samsung Care Plus?
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten