Familieabonnementen

Lees verder na de advertentie.
Met z’n allen delen uit één datapot, dat is het concept van Telenet’s Wigo-abonnementen. Naast het aanbod van vast internet, bellen en televisie, bevat het Wigo-abonnement ook mobiele data die met gezinsleden gedeeld kan worden. Bij het Wigo 9-abonnement met 9 GB mobiele data is het mogelijk om twee simkaarten bij te bestellen; vanaf het Wigo 25-abonnement loopt het aantal simkaarten op tot vijf per huishouden, dit is ook gelijk het maximale aantal simkaarten. Ook het abonnement met ‘onbeperkte data’ (512 kbps na 100 GB) kan met maximaal vijf andere gebruikers gedeeld worden.
Vanaf maandag 22 juni zal de abonnementsstructuur worden aangepast, zo blijkt uit e-mails die aan klanten zijn verstuurd: het Wigo 25-abonnement wordt plots opgehoogd naar 35 GB mobiele data en klanten met het Wigo 40-abonnement kunnen voortaan genieten van 60 GB mobiele data. Indien de e-mail aan klanten juist is, worden de abonnementen vanaf dat moment definitief verhoogd. Nadien zal er voor de klanten ook niks wijzigen, er zijn geen extra kosten verbonden aan de mobiele data in de familieabonnementen. Onbekend is of Telenet de prijzen wel aan zal passen voor nieuwe klanten.
Meer mobiele data
Het is niet de eerste keer dat Telenet wijzigingen aanbrengt in zijn Wigo-abonnementen; in 2018 kon de gemiddelde Wigo-klant rekenen op twee of zelfs driemaal de hoeveelheid mobiele data die voor de wijziging in het abonnement werd meegeleverd. Klanten van het huidige Wigo 9-abonnement zijn in 2018 overgezet van 3 naar 9 GB, terwijl het ‘Wigo 25-abonnement’ voor de verhoging met slechts 10 GB mobiele data werd afgeleverd. Ook het abonnement met onbeperkte data werd in 2018 naar een nieuwe hoogte geholpen, van 50 GB naar 100 GB en daarna snelheden van maximaal 512 kbps.
Klanten die geen Wigo 25 of Wigo 40-abonnement hebben zullen ditmaal echter niks meekrijgen van de aanpassingen bij andere abonnementen, aldus een Telenet-medewerker. Er zijn geen wijzigingen doorgevoerd in de andere delen van de Wigo-abonnementen, zoals het onbeperkt bellen en sms’en voor alle Wigo-klanten en de ‘thuis-onderdelen’ van het abonnement, zoals vast internet, bellen en televisie. Wat vinden jullie van de aanpassingen die Telenet heeft doorgevoerd in zijn Wigo-formule? Laat het ons weten in de reacties onderaan het artikel.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten