Google houdt tegenwoordig bij het ontwerpen van Pixel-telefoons rekening met mensen die hoesjes gebruiken. Hoesjes doen vaak af van het design van een smartphone, maar mensen willen hun toestel wel graag van een soort bumper voorzien tegen stoten en krassen. Reden voor Google om dus niet per se alleen hoesjes te ontwerpen op basis van de telefoon, maar ook andersom.

Lees verder na de advertentie.
90 procent gebruikt een hoesje
In een interview zegt het hoofd van Industrial Design bij Google, Claude Zellweger, dat het team het toestel ontwierp inclusief de case, al meteen vanaf het begin. Claude stelt dat 90 procent van de mensen een hoesje gebruikt en dat het dus een logische keuze is om hier bewuster mee om te gaan. Claude zegt tegen Inverse: “Dus net zoals kleur geen bijzaak is, mogen hoesjes geen bijzaak zijn, want je moet het zo ontwerpen dat het er geweldig uitziet en geweldig aanvoelt.”
Dat merk je onder andere aan de camera-balk die een soort kleine evolutie heeft doorgemaakt. Claude zegt dat de eerste drie generaties Pixel de camera plaatsten waar er simpelweg nog ruimte was, terwijl er nu veel meer gedachte achter zou zitten met de camerabalk. Tegelijkertijd stelt hij dat je niet te veel kunt veranderen als je elk jaar met een telefoon komt. “Klanten willen wel vooruitgang, maar het moet wel een de technische vooruitgang ondersteunen.” Zou dat stiekem iets zeggen over de aankomende Pixel 9?
Pixel 8
De Pixel 8 en Pixel 8 Pro zijn de eerste toestellen die vanuit die filosofie zijn gemaakt. En dat bleef niet alleen bij het creatieve team van industrieel design. CEO Sundar Pichai schijnt daar ook zo zijn eigen gedachten over te hebben. Ook hij heeft een duit in het zakje gedaan over kleuren en ergonomie en zo is het team bij de Pixel 8 en 8 Pro beland.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten